Thursday

Lukisan Realistik oleh Alyssa Monks

 Alyssa Monks Lahir pada tahun 1977 di Ridgewood.Beliau belajar di Sekolah Baru di New York dan Montclair State University dan memperolehi BA beliau dari Boston College pada tahun 1999. Pada masa ini, dia belajar lukisan pada Lorenzo de'Medici di Florence. Dia pergi untuk mendapatkan MFA dari Academy of Art Sekolah Pengajian Siswazah Seni kiasan New York pada tahun 2001. Beliau menyempurnakan artis di residensinya di Fullerton College pada tahun 2006 dan telah memberi syarahan di universiti-universiti dan institusi negara yang luas. Beliau telah mengajar Lukisan Flesh di New York Academy of Art, serta Montclair State University dan Akademi Lyme College of Fine Arts.


Lukisan beliau  banyak menjadi pameran yang berkumpulan termasuk "Intimacy" di Muzium Kunst di Ahlen, Jerman dan "Reconfiguring the Body di American Art, 1820-2009" di National Academy Museum of Fine Arts, New York. Kerjanya diwakili dalam koleksi awam dan swasta, termasuk yang Savannah College of Arts, Persatuan Seni Somerset dan koleksi Howard Tullman, Danielle Steele dan Eric Fischl.

Alyssa telah dianugerahkan Elizabeth Greenshields Foundation Grant .Beliau ahli New York Academy of Art's Board of Trustees. Beliau kini diwakili oleh David Klein Galleri di Birmingham, Michigan.Kunjungi http://alyssamonks.com/ untuk lihat hasil karyanya yang lebih banyak dan menarik.aku sendiri tengok pun rasa macam tak percaya,nak buat semua ni mesti  kena betul-betul banyak bersabar...Hasil yang membanggakan dengan usahanya.


Antara Contoh Lukisan Reaslistiknya:




 

 








1 comments:

ヅ komen anda amat dialu-alukan
๏̯͡๏ tak puas hati sila komen
(>‿♥) jika terdapat kesalahan,sila tegur
''◠‿◠)Sekian,terima kasih

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...