Monday

Bukti-bukti tenaga dalaman berada dalam minda separa sedar

Akal yang dipanggil "minda' terdiri daripada minda sedar dan minda separa sedar.Minda separa sedar inilah yang dapat kita jana dengan kekuatan dalaman.Sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.Bukti-bukti tenaga dalaman berada dalam minda separa sedar adalah:

a)Di Jepun,seorang ibu yang berpakaian kimono dan berkasut kayu menyelamatkan anaknya dengan 100 meter semasa anaknya terjun dari tingkap rumah di flatnya.Apabila uji kaji dibuat ke atas pelari 100 meter,mereka gagal mengatasi kelajuan si ibu itu.

b)Walaupun anda tidak pernah melompat pagar selama ini secara tiba-tiba apabila anjing mengejar,anda dapat lompat melepasi pagar yang tinggi.

c)Di USA,Seorang ibu semasa dalam perjalanan bersiar-siar dengan anaknya dengan menaiki kereta,secara tiba-tiba kereta mereka terbabas.Anaknya tersepit di bawah kereta.Si ibu pula berjaya mengangkat kereta itu demi menyelamatkan nyawa anaknya.

d)Anda tidak pandai memanjat pokok kelapa tetapi secara tiba-tiba anda dapat memanjatnya apabila seseorang gadis cantik memujuk anda mendapatkan air kelapa muda.

e)Stephen Nord yang berasal dari London berjaya membengkokkan besi,garpu dan sudu dengan kuasa telekenesis iaitu dengan tenaga dalamnya semasa berumur 10 tahun.Kajian ke atas kebolehannya dibuat oleh Prof John Hasted di Kolej Universiti London.

Tenaga dalaman dalam tersimpan rapi di bawah minda separa sedar dalam badan manusia .Ia muncul apabila pemiliknya berada dalam keadaan cemas,bahaya,terdesak,takut ataupun terpaksa.Apatah lagi hal berkaitan hidup dan mati.Namun,tenaga dalaman ini dapat dilatih secara terancang dan teratur.



No comments:

Post a Comment

ヅ komen anda amat dialu-alukan
๏̯͡๏ tak puas hati sila komen
(>‿♥) jika terdapat kesalahan,sila tegur
''◠‿◠)Sekian,terima kasih

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...