Wednesday

Jom Hack Google Chrome untuk 1 Juta USD!

 
Google telah berjanji untuk memberikan hadiah wang tunai berjumlah 1 juta kepada penggodam yang berjaya mengeksploitasi pelayar krom pada persidangan keselamatan CanSecWest minggu depan. Chrome merupakan satu-satunya pelayar internet yang tidak mempunyai sebarang rekod eksploitasi sepanjang 6 tahun ia diciptakan.

Google akan memberi ganjaran kepada pemenang dengan hadiah sebanyak $ 60,000, $ 40,000 dan $ 20,000 bergantung kepada tahap eksploitasi yang mereka mampu lakukan pada pelayar krom yang menggunakan sistem operasi Windows 7. Kakitangan pasukan keselamatan syarikat telah mengumumkan pertandingan Pwnium itu di blog mereka pada hari Isnin yang lepas.

Hadiah tidak akan dibahagi-bahagikan, dan akan diberikan mengikut konsep 'first-come-first-served' sehingga nilai $ 1 juta dicapai. Selain itu, semua pemenang juga akan menerima Chromebook.

Berdasarkan artikel blog tersebut, penyelidik memaklumkan bahawa Google telah menarik diri sebagai penaja utama pertandingan Pwn2Own itu selepas mendapati perubahan peraturan yang membolehkan penggodam untuk memenangi hadiah tanpa perlu mendedahkan butiran dan maklumat diri yang penuh kepada syarikat pelayar.







No comments:

Post a Comment

ヅ komen anda amat dialu-alukan
๏̯͡๏ tak puas hati sila komen
(>‿♥) jika terdapat kesalahan,sila tegur
''◠‿◠)Sekian,terima kasih

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...