Wednesday

Masuk Islam kerana Seluar Dalam

                                            gambar sekadar hiasan(bukan aku punya.......)


Memang pelik bila baca tajuk post di atas?tetapi hidayah dari Allah boleh datang pada bila-bila masa saja dan kepada sesiapa pun.

Selama ini kita selalu dengar orang bukan islam masuk islam kerana perkara luar biasa,kali ini diberitahu seorang bukan islam masuk islam kerana pakaian dalam.

Kisah ini diberitahu oleh Doktor Saleh seorang tenaga pengajar di sebuah maktab.

Seorang perempuan tua yang kerjayanya mencuri pakaian mahasiswa Inggeris,termasuk pakaian dalam mereka.Pada suatu hari makcik tua ini memberitahu kehairanannya ketika bertugas dengan Dr.Saleh,keranapakian dalam yang aneh.Dia dapati ada beberapa seluar dalam yang tidak berbau,tidak seperti seluar mahasiswa yang lain.

Apa sebabnya?Maka Dr.Saleh memberitahu pemilik seluar dalam itu beragama Islam.Agama Islam mengajar mereka bersuci setiap selesai buang air kecil atau air besar.

Ibu tua itu rasa terpegun dengan ajaran Islam dan kesan dari peristiwa itu tidak lama kemudian dia mengikrarkan syahadat,masuk islam dengan perantaraan pakaian dalam....

Admin malas nak kata pasal seluar dalam admin, (╥﹏╥) biasa la orang laki..tak semua ....kadang-kadang rasa tak selesa pakai spender ...tak percaya,tanya budak laki,tah-tah tak pakai apa...hahah,ty for reading,yaa!kesimpulannya,jagalah kebersihan.."sayang diri,sayangilah sungai kita."
apa kena mengena sungai dengan cerita dalam post ni???????????????abaikan,jangan lupa tekan button "like"

No comments:

Post a Comment

ヅ komen anda amat dialu-alukan
๏̯͡๏ tak puas hati sila komen
(>‿♥) jika terdapat kesalahan,sila tegur
''◠‿◠)Sekian,terima kasih

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...