Tuesday

Taman Negara Yellowstone

السلام عليكمMari skodeng gambar cun di bawah:


    Pancutan Air di Geyser 

Taman Negara pertama di Amerika, Yellowstone adalah tempat tinggal hidupan liar beruang bison dan stunners geologi seperti mata air panas dan geisar. Great Fountain Geyser,Ianya meletus setiap jam 9-15, pancutan air sehingga 220 kaki (67 meter).


  Musim Bunga prismatik tersergam



Pusat steams Grand Yellowstone National Park Spring prisma pada 199 ° Fahrenheit (93 ° Celsius), terlalu panas untuk bakteria pelbagai warna yang kekelompokan pada perimeter yang lebih sejuk. Tetapi pusat mati ialah bukanlah zon mati: Berbilion organisma yang dipanggil thermophiles terus berkembang di dalam air panas.



    Bahagian atas Lembangan Geyser 


Taman Negara Yellowstone panjangnya(1.6 kilometer-panjang) bahagian atas Lembngan Geyser  mengandungi konsentrasi mata air panas dan geisar terhebat di dunia. Dalam seluruh taman, yang tebahagi r ke bahagian Wyoming, Idaho, Montana, terdapat lebih daripada 10,000 ciri hidroterma -separuh daripada semua ciri-ciri itu di dunia.


    Old Faithful


Salah satu tarikan yang paling popular di Yellowstone Old Faithful,mata air yang  panas dinamakan dan dirayakan untuk keunggulannya berbanding jadual yang boleh diramal dari letusan. Bukan terbesar,
Old Faithful meletus dengan lebih kerap, dengan setiap letupan akan menyingkirkan antara 3700 ke 8400 gelen (14.000 32.000 liter) air mendidih.



Lembangan Norris Geyser 


Berjalan di air steam pada waktu pagi yang cerah,


setakat sini sahaja,kenapa sikit sangat gambar?Semua ini,salah aku...





No comments:

Post a Comment

ヅ komen anda amat dialu-alukan
๏̯͡๏ tak puas hati sila komen
(>‿♥) jika terdapat kesalahan,sila tegur
''◠‿◠)Sekian,terima kasih

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...