Thursday

Cinta ♡ Bukan Sekadar Lafaz | Memang Cool dan Awesome


Pa habaq semua?cakap pasal Cinta,pi kat mana-mana pun 'cinta' @facebook,twitter,blog and others.Ya!Selalu kita baca status di facebook banyak update pasal cinta,publish pasal cinta yang selalu mendapat sambutan like,comment&share tertinggi..Tradisi facebook memang macam tu.Kalau cakap pasal cinta,aku menaip 2 jam tak habis.Dah la taip pun lembap.

Setelah sekian lama bernafas depan laptop atas kerusi/depan buku,memang aku tak nafikan falsafah cinta itu memang hebat!so awesome u know!memang benar kata orang 'ajaibnya cinta' sehingga memujuk dan mencairkan hati.Cinta pada tuhan,rasulullah dan mencintai seseorang kerana Allah S.W.T. yang utama ini mestilah mengikut turutan yang tepat dan sistematik.Dah tahu kan Kemanisan Iman?tengok kat sebelah blog aku.

Ada orang itu,update status ok aku tengok,tapi profile picture pun tak hapah-hapah.Salah focus cinta..tidak mendalami dengan mendalam.Yang paling utama Cinta akan Allah S.W.T.
Kalau nak berdakwah dengan para remaja seperti saya 15 tahun,try touching dia punya heart terutama perempuan.kalau tak menjadi,guna cara lain.Sah dia sengaja membutakan hatinya..

Se-gangster mana orang muslim itu pun,jika dia hayati Kemanisan Iman akan terjadi satu letusan dalam jantung hatinya yang akan mengubah hidupnya.Dia kuat sekalipun,tapi bila pusat utama dalam diri dia mula rebah dan tersedar dari kegelapan selama ini tidaklah impossible.

Cinta dapat mengubah seseorang.Benar!Cinta Bukan sekadar lafaz,ucapan dua kalimah syahadah bukan sekadar lafaz.Belajarlah menghargai erti cinta yang Allah S.W.T berikan.

Wahai kaum hawa/adam.jika kamu mengaku dengan lidah dan hatimu dengan ikhlas kamu akan SETIA dalam 'percintaan',maka buktikanlah!!!Tunjukkan?Kalau mengaku cinta SETIA  bf/gf sampai mati ,"lautan sanggup diredah,tiang elektrik sanggup ku panjat" .Kalau Cinta pada Allah S.W.T kamu dustakan dan dinobatkan "Pendusta Cinta/Penipu Cinta".Mana erti dan konsep KESETIAAN dan KEPERCAYAAN kamu?

Apabila kamu cinta mengatakan kamu Cinta Allah S.W.T hanya manis di bibir?apa gunanya?Tak tutup aurat kemudian upload fb kononnya jadi hotstuff.nak buat apa?melabur pahala atau dosa?Cinta akan dunia?Jika kamu benar,apa yang diperintahkan dan yang telah diwajibkan oleh Syariat Islam kamu akan laksanakan.Apa yang diharamkan kamu tidak akan buat.~itu basic of life  and love Allah S.W.T~
Cinta yang ikhlas menerangi gelap gelitanya qalbu...

Jika,ada seseorang terasa apabila membaca ini..masih belum terlambat untuk berubah,bukan sekadar renungan,bukan sekadar membaca.Jika cinta kamu pada Allah S.W.T kamu boleh tinggalkan dengan Cinta kepadaNya begitu sahaja,orang akan ingat kamu juga boleh tinggalkan seseorang itu dengan mudah.Dengan erti kata lain,dia akan kata  kamu  tidak layak untuknya dijadikan calon isteri/suami.Ini adalah hal yang serius.terserlah..

"~ini serius~ apa yang penting?Kerjasama...LOL"!Apabila Cinta kamu tidak bekerjasama yang telah disebutkan kemanisan iman..salah fokus,dia tidak akan jadi seimbang,tak teratur.Orang utara kata"Teraboq,dah kelolong kot laen"..Sapa kat sini lahir kat utara?aku PERLIS...

Telah terbukti dapat lihat di tempat awam,bercinta sehingga tidak ada batas..i lap u,u lap me..If u known what i mean..pegang sana,pegang sini,raba sana,raba sini.Seolah-olah tidak ada yang melihat.Jika dia tahu CCTV operasi 24 JAM,dia patut tahu 'ALLAH MAHA MELIHAT' .Mereka ingat dunia ini macam mereka sahaja yang hidup ,dan tidak ada yang mengetahui?Jangan biarkan dikuasai nafsu.

Aku taip ni semua,spontan ja..aku harap dapat membantu..sebarang kesalahan ku mohon maaf..Bila hurai mengenai cinta luas..aku pun buzy..jarang update blog.الحمد للهdah cecah 50K+..aku tak sangka.Salah satu yang berharga dalam hidup aku,blog aku..

✔ Matematik mungkin tidak mengajar kita bagaimana utk menambah cinta & menolak kebencian.Tapi ia mengajar kita yg setiap masalah pasti ada penyelesaian ❣
*Kita maafkan kesalahan seseorang itu walaupun menyakitkan hati kita jg bermakna 'perhubungan' kita tersebut mengalahkan 'keEgokan' kita..so cool right~

Orang laki kalau nak pikat wanita solehah ,
Pikatlah dgn akhlak kita yg sebenar ,
Jgn hanya buat lakonan semata-mata,
Kerana lakonan tak akn kekal buat selama-lamanya.

(UAI)

Cinta bagi doktor boleh jadi penawar,Cikgu, cinta boleh dipelajari tapi lebih memahami dengan merasai.Usahawan,Cinta ialah tidak ternilai harganya melebihi isi bumi ini..Hamba Allah Belajarlah menghargai Cinta yang Allah berikan..Allah Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani..
 Buang dari Facebook ~ SELESAI
Buang dari Yahoo ~ SELESAI
Buang dari Myspace ~ SELESAI
Buang dari Handset ~ SELESAI
Buang dari Hati ~ 99% loading - ERROR

*Susahkan nk buang sseorg tu dari hdup kite ♥ :)

Cinta yang ikhlas kepada ALLAH akan membawa kebaikan dan kebahagian kepada manusia. Sebaliknya cinta yang berlandaskan nafsu tidak akan kekal. Malah akan menyebabkan manusia rasa gundah gulana dan kecewa. Cinta yang sejati dan agung hanyalah untuk ALLAH.

Bukan tidak boleh bercinta, tapi semak dahulu diri kita. Jika asyik bercinta sehingga mengetepikan Allah dan Rasulullah. Adakah itu dinamakan cinta? Jika asyik bercinta sehingga mengetepikan pula keluarga. Adakah itu dinamakan cinta? Jika asyik bercinta sehingga mengetepikan pula amal ibadah. Adakah itu dinamakan cinta?


“ Ya Allah Tuhanku, aku minta ampun kepada-Mu daripada sebarang dosa yang telah aku bertaubat, tetapi setelah itu aku melakukannya kembali. Aku minta ampun daripada semua yang telah aku janji dalam hati kepada-Mu tetapi tidak aku laksanakan”.

“Aku bertaubat daripada dosa waktu aku ibadat
untuk-Mu, tetapi tiba – tiba mencelah sesuatu menyebabkan ibadah berubah kepada kerana yang lain daripada-Mu”.

“Aku memohon ampun kepada-Mu kerana nikmat yang engkau kurniakan itu sepatutnya untuk mentaati-Mu, sebaliknya telah aku gunakannya untuk ingkar suruhan-Mu”.
“Wahai Tuhan yang Maha Mengatahui sama ada yang zahir atau yang terselindung, aku minta ampun daripada sebarang dosa yang aku lakukan pada siang hari atau pada malam gelap di tempat tersembunyi, ketika beramai atau ketika seorang diri, ampunilah daku wahai Tuhan yang Maha Lemah Lembut”.







suka??tekan la button like?double love button like and share ~

#cinta bukan sekadar lafaz
 


No comments:

Post a Comment

ヅ komen anda amat dialu-alukan
๏̯͡๏ tak puas hati sila komen
(>‿♥) jika terdapat kesalahan,sila tegur
''◠‿◠)Sekian,terima kasih

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...