Saturday

Kucing Setia Temani Pasangan Yang Mati

SEDIH tapi hakikatnya kadang-kadang haiwan yang tidak mempunyai akal mampu menunjukkan sifat penyayang mereka lebih daripada manusia.
Itulah yang terlihat daripada gambar-gambar yang dikongsikan di Group DKG ini.
Seekor kucing jantan meratapi pemergian pasangannya yang mati dilanggar kereta hingga bertindak menemani jasad kucing betina sampailah ia dikuburkan oleh seeorang insan prihatin.
Bacalah keterangan gambar ini dan kemudian renung blok-blok gambar yang dikepilkan;
“Dah 2 3 bulan ni ada seekor kucing betina kerap tumpang makan bersama kucing-kucing saya. Tak tau sama ada dia bertuan atau tidak. Saya panggil dia Sandy.. manja tapi tak suka disentuh. Sandy dah ada pakwe kaler hitam sejak 2 minggu lalu.
Tapi subuh tadi saya nampak Sandy terbaring tepi jalan depan rumah saya dengan si hitam duduk di sebelahnya.. Saya perati kenapa Sandy tak bergerak?
Rupanya Sandy kena langgar. Sedih saya tengok si hitam duduk mnjaga Sandy berjam-jam sampai la saya tanam Sandy pukul 9.30 tadi. Hayatilah erti disebalik gambar-gambar ini..”
kucing sedih
Memang sebak malah perhatikan, si jantan masih setia berada di tepi kubur kekasihnya selepas ia disemadikan dalam tanah.
Manusia pun belum tentu ada yang sesetia ini kan? #mynewshub
Oleh: REM RAMZI


No comments:

Post a Comment

ヅ komen anda amat dialu-alukan
๏̯͡๏ tak puas hati sila komen
(>‿♥) jika terdapat kesalahan,sila tegur
''◠‿◠)Sekian,terima kasih

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...