Saturday

Puisi Cinta Seorang Programer Komputer | Seandainya Hatimu Sebuah System



Seandainya hatimu sebuah System
Maka akan aku scan dirimu untuk mencari port yang terbuka
Agar tiada keraguan bila aku c:\> nc -l -o -v -e terus ke hatimu
Tapi, aku hanya berani Ping di kejauhan, disebalik Anonymous Proxy
Aku tidak berani! Adakah ini rasanya cinta
Atau aku memang sebenarnya pengecut..

Seandainya hatimu sebuah System
Ingin rasanya aku memanafaatkan vulnerabilitiesmu
Akan kuguna PHP Injection dan aku ls -la; find / -perm 777 -type d
Untuk kepastian jika di hatimu masih ada folder untuk diriku
Adakah masih ada Free Space bagiku?
Perlukah ku memasang Backdoor "Remote Connect-Back Shell"
Lalu hanya menunggu saja Connection darimu..

Seandainya hatimu sebuah system
Saat semua Request-ku diterima, akan ku terus ke Bugtraq
Untuk memastikan Bug terbarumu
Lalu aku akan Patch dan Patch berterusan, demi menjaga Service-mu agar tidak Crash
Aku akan menjadi Firewallmu, akan ku pasang Portsentry
Dan men Setting Error Page mu "The page cannot be found Coz Has Been Owned by Someone get out!"
Aku janji tidak akan ada lagi Malicious Program atau Hidden Service
Kerana aku sangat sayang dan mencintaimu

Seandainya hatimu sebuah System
Jangan pula ada kata "You dont have permission to access it" untuk aku
Jika tidak mahu di Ping Flood atau DDos Attack! jangan, aku merayu
Hanya kau dewi cintaku..

Seandainya hatimu sebuah System?
Tapi, sayang, hatimu bukanlah sebuah system
Kamu adalah dewi impianku, yang mengacaukan Systemku!
Suatu saat nanti, aku akan datang dan mengatakan; Kalau..
Di hatiku diserang Virus yang melalaikan
Pasti tiada Anti Virus lain yang mampu mengatasinya..
Melainkan dirimu.

Oleh: Anonymous Poet
Sumber: Anonymous Blog



No comments:

Post a Comment

ヅ komen anda amat dialu-alukan
๏̯͡๏ tak puas hati sila komen
(>‿♥) jika terdapat kesalahan,sila tegur
''◠‿◠)Sekian,terima kasih

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...